1 Ekim 2015 Perşembe


Temsili sinema; betimlediği karakterleri, eylemleri ve dünyayı meydana getirir ya da yaratır. Temsili sinema, sinemasal sanat, net film, etkileşimli filmler, ağ filmleri, digima ya da diğer zaman tabanlı çalışmalar, tüm bu terimler sanat, film ve internet arasında yaşadığımız uzayın her an değişen devamlılığını ifade ederken melez bir ilişkiyi yansıtırlar. Temsili sinema, bir süreçler sineması ''düşünce görüntülerinin'' ve ''bir akli durum olarak sanatın'' meydana çıktığı bir alandır. Dahası, dünyayı görmenin sinemasal yolları, bilgisayar kullanıcılarının tüm kültürel verilere ulaşabilmeleri ve etkileşim kurmaları ile temel vasıta haline gelmiştir. Tarihte bu yüzyılın gidişatında, sanat şunlarla yolunda ilerlemiştir:

1. Film(1902)
2.Televizyon(1950)
3.İnternet(1990)

Bu yeniliklerden birincisi ''gerçeklik etkisini'', ikincisi ''yaşam eylemini'' ve üçüncüsü de ''etkileşimi'' icat etmiştir. Görüntüler konuşmayı ve yürümeyi öğrendiğine göre, temsili telekomünikasyona hazır demektir.

Amaç:
*Aktif sinema ve ''temsili'' bir iletişim aracı olarak audiovizüel kültür keşifleriyle alakadar olmak.
*Yukarıdakileri bildirebilen teorik bakış açılarını keşfetmek,
*Şartlarına, film ve görsel kültür çalışmalarının bağlamlarına Temsiliyet'i yerleştirmek.

Görev:
1.Aktif bir temsili sinema geliştirme
2.Sinemasal form ve içerik ile deneyleme
3.Düşlerin bir psikocoğrafyasını yaratmak. Sinestetik düş deneyimlerin kurgusu. Başı ve sonu olmayan bir türeyiş...

Dikkat Edilecek Notlar:

Bilgisayar yazılımlarındaki mevcut gelişmeler ve donanımlardaki performans artışları, şimdi gerçekten temsili bir sinemaya izin vermektedir. Bugün, bu ayırt edilebilir yeni sanat formunun, bu yeni sinemasal sanatın temsili teorisine paralel olarak hızla geliştiğini görüyoruz. Net üzerinde hızla büyüyen yayımcılık gerçeklere dayanan programcılığa yeni bir seyirci kitlesi kazandırırken, gerçekliğin sanal olana karşı ve izleyici/oyuncu izleğine karşı olan melez durumu, hakkındaki tartışmaları yeniden alevlendirmiştir. Ağın içinde nasıl görüyoruz? Ekranın arkasındaki sanal uzayın fenomenolojisi. Ağ bizleri görünmez olana karşı duyarlı hale getiriyor. Sinirsel bir topografya öneriyor. Siborgun görüşü ağın aslında ta kendisi.

0 yorum:

Yorum Gönder